dimecres, 24 de novembre del 2010

CONCEPTUALITZACIÓ DE LA NATURALESA DE L'APRENENTATGE AMB L'ORDINADOR

Charles Crook planteja 4 models d'´ús dels ordinadors en forma de metàfores que permeten ensenyar i ajudar a aprendre en el món educatiu.

1r model: metàfora turorial ( l'ordinador com a tutor): interacció de l'alumne - professor ( que és l'ordinador).
Per exemple: edu365.cat, el prezi, etc.

2n model: metàfora de la construcció (l'ordinador com a alumne): segons Papert i Piaget, és l'alumne que ensenya i que construeix la tasca que vol realitzar, per tant, el mateix alumne li va donant les intruccions a l'ordinador i això s'anomena micromon.
Per exemple: el programa Logo ( l'objecte és la tortuga), etc.
Aquest model es basa en processos de descoberta, el nen descobreix, inventa i construeix, mentre que el mestre passa a segon pla.
A partir d'això apareix els processos d'una deescoberta guiada, on el mestre segueix el procés de treball del nen, i quan ho considera oportú, li plantja preguntes al nen.
Per exemple: MIT, Scratch, etc.

3r model: la metàfora del laboratori (l'odinador com a simulador): seguiex el mateix model que Papert amb els micromons, però en aquest cas ñ'usuari es veu més limitat.
Per exemple: Grayon Physics, La doctora xinxeta, etc.
L'usuari interactua amb l'ordinador dibuixant objectes que seguiran un moviment natural seguint la llei de la gravetat.

4rt model: la metàfora de la caixa d'eines (l'odinador com a eina): és la més habitual en les escoles. L'ús de l'ordinador com a complement alhora de treballar.
BLOC de TIC- TAC
Potencionalitats de les TIC:
- aporten instruments de treball intel·lectual i de construcció compartida de coneixements (informació, gràfics, etc.)
- permeten apendre la comunicació associada a la xarxa (converses, debats, etc.)
- amppli camp d'experimentació sensorial i d'aprenentatge de noves formes estètiques i expressives (fotografia digital, el vdeoart, etc.)

A l'àmbit educatiu:
Les TIC han de ser un motor d'innovació i de Renovació Pedagògica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada